Gå til hovedinnhold

Vg nett om iPhone



Jeg satt å leste litt på VGnett en dag, da jeg så bildet av en iPhone. Da måtte jeg jo bare trykke på linken å se hva det var. Av erfaring, så har jeg forstått at VG "hater" Apple produkter. Jeg har lest mange anmeldelser i VG om Apple produkter, og de er aldri fornøyd. De skriver alltid om masse negativt. Leste en test av macbook pro 17", og der skrev de bare positivt. Når de skulle gi terningkast, så ble det 5. Begrunnelsen var att det var "for bra skjerm". Går det an å gi terningkast 5 til ett produkt de ikke finner noe galt med? De klagde ikke over att den var for dyr en gang. Men men...

Tilbake til denne artikkelen fra VG. Her forteller de om alle tingene Apple nekter oss i iPhonen. Ja, vel tenker jeg. Får vel lese dette da. Når jeg leser videre så blir jeg litt overasket. Flesteparten av tingen de sier Apple nekter oss å få, har jeg på iPhonen min. Nei, jeg har ikke jailbreaket den. Jeg har bare beta versjonen av firmware 3.0. Her har jeg både MMS, og internettdeling, også kommer det snart video også. Firmware 3.0 kommer til sommeren, og det er en gratis oppdatering. Hvordan går det an å jobbe som journalist, å ikke undersøke bra nok til å finne ut dette? Det kan jo også hende at han vet dette, men for å få skrevet en artikkel, så "later" han som om han ikke vet det. Er nok mest sannsynlig den siste versjonen, for han må sikkert skrive noe for å få lønn.

Kommentarer

  1. "Clippy: Clippy gjør det mulig å klippe og lime tekst mellom programmer - en funksjon som har vært etterspurt av iPhone-brukere siden mobiltelefonen ble lansert. For eksempel kan du kopiere en tekstmelding og lime den inn i en e-postmelding. Clippy fungerer ikke i Mobile Safari. Klipp-og-lim er en funksjon som kommer i neste versjon av programvaren til iPhone."

    Ser ut som VGnetts journalister har gjort jobben sin her da.. Men uansett veldig dårlig av vgnett og ikke nevnte dette tidligere. dårlig av Apple også, og ikke ha klipp/lim funksjon før neste oppdatering..

    Ellers er jeg enig med deg om å gi 5èr til ett produkt de ikke finner noe negativt med. Selv har jeg problemer med og gi 6èr til Maccer selv. PGA prisen. Et produkt som har "alt" som koster mer enn de andre som mangler "det siste" burde ikke få 6, siden det ikke er perfekt (med tanke på prisen).

    Mvh Random som kom innom bloggen din via VGś sider :) (ta gjerne en titt på min blogg også.)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Første blogging fra iPhone 3Gs

Dett er først bloggpost fra min nye iPhone 3Gs. Den virker utrolig nye raskere, og fettmerken syns ikke så godt. Har testet ut stemmestyringen også, den er overraskende bra :-) video og bildefunksjonen er utmerket :-) Nå kommer vel ikke bilde i full størrelse her, men det blir bra kvalitet :-)

Da har jeg mottat min iPhone 3Gs

Da har jeg fått min nye iPhone :-) Den er kjempefin :-) Siden den er låst til Netcom, og jeg skal overføre det gamle nummeret til Netcom, så må jeg vente til 19. august før jeg kan bruke telefonen fult ut.

Videoredigering i iPhone

Ifølge informasjon om videoopptak og redigering i iPhone 3.0 beta, er det ikke vanskelig å spå at den neste iPhone vil tilby lenge etterlengtede videofunksjoner. BusinessWeek's Peter Burrows bekrefter at dette er tilfelle, basert på en kilde som kjenner til Apples planer for neste iPhone. Burrows antyder at videoopptak vil ikke bare være en liten, men en stor del av den nye iPhone. Å ta opp video skal være like enkelt som et knips. den geniale enheten er laget av Pure Digital (nylig kjøpt av Cisco). Det er også en iMovie app som lar deg raskt lagre delene av videoen du ønsker, rett i telefonen selv. Støtte for MMS, så klippene kan deles trådløst med venner, er også med. Og på grunn av at iPhone har relativt stor skjerm, trenger du ikke å legge det til PCen eller deres Facebook-side for å vise video av barna eller ferien. Bare gi dem iPhonen. Burrows selv antyder det kan bli så vellykkede som Apples sene, men domminerende, inngangen i mp3-markedet. Å bruke video-opptak, redigering